Oude mensen kijken vaak nog gewoon televisie. Niks Netflixen, streamen of bingewatchen. Gewoon het kastje aanzetten en kijken. De consequentie van dit gedrag is dat je ook een boel reclames meepikt. Vroeger zag je dan van die jaloersmakend leuke gezinnetjes over het strand rennen, maar dat is tegenwoordig allemaal anders. Het Kruidvat vond een alleenstaande moeder met drie kinderen die moeite heeft om de touwtjes aan elkaar te knopen. Waar is die vader gebleven, denk ik dan. Is hij ervandoor met dat sletje van kantoor? En waarom betaalt hij zijn alimentatie niet gewoon op tijd, zodat zijn ex niet elk dubbeltje hoeft om te draaien. Bij Prijsvrij zie ik een vader met zijn dochter heerlijk vakantie vieren in een zonnig oord. De dochter heeft er echt zinin-in. Maar waar is mama? Zou ze lekker in de spa van het hotel zitten? Ik denk het niet, want ik heb vader en dochter al een paar keer op verschillende plekken gezien en mama is er nooit bij. Die vent is natuurlijk ook gewoon van zijn vrouw af. Misschien is zij wel bij hem weggelopen. Als ze de TV aanzet en ze ziet die Prijsvrij-reclame, dan ergert ze zich iedere keer kapot. O, o, wat een leuke vader. Nederland moest eens weten. In het echt is het een loezer die thuis geen reet uitvoerde en alleen maar liep te klagen. Ze is blij dat ze eindelijk van hem af is. De reclame van Prijsvrij wordt meestal gevolgd door zo’n man die op de veranda van zijn bungalow ligt weg te dromen totdat zijn twee kinderen langs komen rennen en hij met een glimlach constateert dat hij de juiste keuze gemaakt heeft door bij Roan zijn vakantie te boeken. Ook hier is moeder de vrouw weer in geen velden of wegen te bekennen. Aan de grijns van die vader te zien mist hij haar ook niet echt.
Zijn er dan helemaal geen leuke stelletjes meer in de TV-reclames? Ja hoor, maar die moeten dan wel met de traplift naar de slaapkamer en zelf koken lukt ook niet meer. Dat doet Rudolph van Uitgekookt.nl voor ze.